GroenLinks Pijnacker-Nootdorp zat van 2006 tot 2018 als zelfstandige partij in de gemeenteraad. In de periode 2010 tot 2014 namen we deel aan het college met een eigen wethouder, Francine van der Jagt. De samenwerking met de PvdA verliep goed en we merkten dat we samen een krachtig links geluid konden laten horen in Pijnacker-Nootdorp. Sinds  2018 zitten we als Progressief Pijnacker-Nootdorp in de raad met vier zetels. Sinds september 2020 is fractievoorzitter Marieke van Bijnen benoemd tot wethouder. Daar zijn we trots op.

Het bestuur van GroenLinks Pijnacker- Nootdorp werkt veel samen met het bestuur van Progressief PN. Een belangrijke taak van de afdeling is om lokaal campagne te voeren voor GroenLinks landelijk, provinciaal en in Europa.  Maar ook bij deze verkiezingen trekken we samen op met de PvdA omdat we geloven in linkse samenwerking.

GroenLinksleden kunnen gratis lid worden van Progressief PN. Geen lid? Dan betaal je 10 euro per jaar.