Vier jaar geleden wandelde GroenLinks in de kou van Pijnacker Noord naar het Bieslandse bos. We begonnen bij het oude station, dat in 2011 gesloopt werd.
Afgelopen zondag begonnen we daar weer. Helaas is dat nu een dorre, kale plek. Het station had er nog kunnen staan en een nieuwe invulling kunnen krijgen!
Om de entree van Pijnacker weer wat vriendelijker te maken willen we op het braakliggende terrein een bij-vriendelijk bloemenveld aan te leggen.
Wij zijn alvast begonnen een klein stukje van nieuwe grond en zaden te voorzien en verwachten over een paar dagen al de aanzet van de bloemenpracht die het moet gaan worden. GroenLinks is bereid zaden aan de gemeente te doneren om ook de rest van het terrein deze zomer een kleurrijke aanblik te geven.

De wandeling ging vervolgens langs de akelige lege stukken grond aan weerzijde van de Emmastraat. Daar zou een bloemenveld ook veel beter staan. Daarna hebben we even stil gestaan bij het oude Hofland, een leegstaand bejaardenhuis van Pieter van Foreest. Wij gaan ons inzetten om dit beschikbaar te krijgen voor jongerenhuisvesting.
Langs het fietspad achter de Oude Dijk vonden we een prachtige groene verrassing. Onder de bomen in de berm stonden grote pollen kievietsbloemen in bloei. Met de zon gefilterd door de bladeren was dat een geweldig gezicht.

Met belangstelling en uitleg van Francine van der Jagt, stonden we stil op de nieuwe brug bij de ecologische verbinding tussen de Zuid Polder en de Oude Polder langs de Floralaan in Keijzershof. De wandeling eindigde bij het huis van Hans Velt, afgelopen 4 jaar raadslid, om daar in de tuin, met een fairtrade drankje en koekje te praten over zijn zonnepanelen en die van de anderen. Landelijk werd door GroenLinks overal aandacht gevraagd voor meer gebruik van zonnepanelen om in onze energiebehoefte te voorzien.

Met zoveel zon op deze zondag hebben alle mensen met zonnepanelen veel stroom overgehouden. Wij delen onze extra stroom graag met anderen.