Op initiatief van GroenLinks heeft de Gemeenteraad op 6 februari besloten dat Pijnacker-Nootdorp in 2014 Fairtrade Gemeente wordt. Hiermee laat onze lokale samenleving zien eerlijke handel een warm hart toe te dragen. Het past volledige in de duurzame gemeente die we zijn.

Pijnacker-Nootdorp sluit zich hiermee aan bij de landelijke campagne, zie www.fairtradegemeenten.nl. De plaatselijke winkeliers en horeca doet mee alsmede bedrijven en maatschappelijke organisaties. We gaan feest vieren voor de eerste fairtrade school en fairtrade kerk in 2014. Ook zal de werkgroep Fair2 weer verschillende evenementen organiseren, zoals bijvoorbeeld de fairtrade fietstocht in juli. Om de felbegeerde titel in de wacht te slepen zullen winkel, horecagelegenheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties, die fairtrade produkten verkopen en gebruiken in kaart gebracht moeten worden. Wil je daarbij helpen of je anderszins voor de campagne inzetten, stuur dan een bericht naar de werkgroep Fair2 Pijnacker-Nootdorp <fairtradepn@gmail.com> of loop even binnen in de wereldwinkel in de Ackershof in Pijnacker centrum.

Klik hier voor een folder voor meer informatie.